Accessibilitat al III Seminari per a l’Educació Inclusiva

educacio inclusiva accessibilitat subtilAquest dimecres 27 de novembre ha tingut lloc a la seu del Districte de les Corts el III Seminari per a l’Educació Inclusiva, que té com a objectiu aprofundir en el paper de les famílies a l’escola inclusiva. Subtil ha fet accessible l’acte per a persones sordes mitjançant la subtitulació en directe i la interpretació en llengua de signes.

Després de la breu presentació del regidor del Districte de Les Corts, el Sr. Antoni Vives, i del regidor del Districte de Sants-Montjuïc, el Sr. Jordi Martí, el professor de la UAB i coordinador del Grup d’Investigació sobre Aprenentatge entre Iguals, el professor David Duran, ha presentat una eina molt útil per a les escoles i les famílies per tal avaluar l’estat de la qüestió a les escoles pel que fa al tema de la inclusió. Aquesta eina, anomenada “Índex d’inclusió”, es posarà a disposició de tots els centres que ho desitgin.

A continuació, diferents representants de tres escoles del barri han presentat les seves experiències, tant des de la visió de famílies amb fills o filles amb discapacitat com des de la visió del professorat. Tots ells han ressaltat la importància de treballar en favor de l’escolarització a l’escola ordinària dels infants amb discapacitat, ja que aporta avantatges tant a aquests mateixos infants com a la resta del grup classe, que aprèn a entendre la diversitat, a conviure-hi i a acceptar-la. Hi han  participat la Comissió d’Escola Inclusiva de l’AMPA de l’escola Barrufet, l’escola Lavínia i l’AMPA del CEIP Costa i Llobera.

Després del col·loqui a partir de les experiències exposades, han conclòs la jornada la Sra. Rosa Mª Baiges i Ballester, consellera d’ educació del Districte de Sarrià Sant Gervasi, i el Sr. Ramon Lamiel, gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.

Què és l’educació inclusiva

L’educació inclusiva és aquella que té com a objectiu incloure l’alumnat propi de l’educació especial en grups ordinaris, de manera que es produeixin classes heterogènies. Pot ser total o parcial (els alumnes tenen reforços específics o centres complementaris). Pot significar modificacions en el currículum o mitjans suplementaris (educadors, eines d’accés al coneixement, infraestructures adaptades) per tal d’incloure correctament aquests infants i joves en l’educació formal. El procés d’adaptació de cada persona sol estar supervisat per un consell específic o un psicopedagog i s’emmarca dins les accions generals d’atenció a la diversitat de qualsevol escola.

Per a més informació, feu clic aquí.