Conveni per facilitar el contacte de les persones sordes amb el telèfon d’emergències 112

El passat dilluns 23 de novembre es va signar el conveni de col·laboració per a la distribució de l’app per a telèfons intel·ligents que permet a les persones sordes contactar fàcilment amb el telèfon d’emergències 112.

En la signatura del conveni hi van ser presents el conseller d’Interior, Jordi Jané, el director d’Empreses i Administracions Públiques de Telefónica a Catalunya, Enrique Santiago,  el president de la Federació d’Associacions Catalanes de Pares i Persones Sordes (ACAPPS), Raimon Jané, el director d’Administracions Públiques de Telefonica Catalunya, Mariano Yagüez i el director del Telèfon d’Emergències 112 de Catalunya CAT112, Federic Adan.

Telefónica, en el marc de la seva col·laboració amb el CAT112, va desenvolupar una aplicació per a telèfons intel·ligents que permet a les persones sordes comunicar una emergència amb les mateixes condicions que una persona oient que pugui parlar amb els operadors del telèfon d’emergències. L’app està basada en pictogrames que recullen les principals i més comunes emergències que fan que els ciutadans truquin al telèfon 112.

índex