La teleassistència: tecnologia i innovació al servei de les persones

La teleassistència: tecnologia i innovació al servei de les persones

Accessibilitat per a persones amb discapacitat auditiva a la jornada sobre la Teleassistència

Accessibilitat per a persones amb discapacitat auditiva a la jornada sobre la Teleassistència

Aquest dimecres 13 es van celebrar a l’Espai Francesca Bonnemaison unes jornades titulades “La teleassistència: tecnologia i innovació al servei de les persones”, amb l’objectiu de presentar els elements d’innovació del servei a partir del 2013.

El servei de teleassistència consisteix en la instal·lació d’un aparell a l’habitatge de l’usuari, connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d’urgència simplement prement un botó. Des de la central receptora, uns professionals atenen la consulta i activen, si cal, el recurs més adient.

És un servei permanent, funciona les 24 hores del dia tots els dies de l’any. Té per finalitat ajudar a les persones grans o amb discapacitats perquè puguin continuar vivint al seu domicili sense sentir-se aïllades i en les millors condicions possibles.

Fins fa poc el servei de la teleassistència no era accessible per a les persones sordes i/o amb dificultats en la parla, ja que la comunicació havia de ser oral, via telefònica. Ara, el nou sistema adaptat ha canviat la comunicació a través de la parla i de la oïda per una comunicació escrita en pantalla, de manera que les persones sordes també el puguin utilitzar de forma autònoma.

L’acte va ser accessible mitjançant la subtitulació en directe i la interpretació en llengua de signes.